Privat: Skippers dagbog

Togt 4 Uge20 Nydamskolen

Togt 4 Uge 20 Nydamskolen Sønderborg

D. 14-05-14

Kl.0800 afgik vi fra Svendborg og forhalede til Strynø via Rudkøbing løbet, hvor vi påmønstrede 11 elever og deres lærer. De havde været på kursus hos Strynø Smakke centre de forgående 3 dage.

Uge 20 Nydamskolen 036

Kl. 1200 var alle ombord og indkvarteret, og kl.1215 var der afgang til Ærøskøbing via Rudkøbing løbet, Svendborg sund og Reve krog løbet ved Avernakø. Ved Svendborg sund bro satte vi sejl og motorsejlede Svendborg sund ud, og kl.1530 stoppede vi motoren.

Uge 20 Nydamskolen 037

Det havde været let skyet hele dagen med noget sol og en let brise. Ved Avernakø kom der lidt mere vind og kl.1800 bjærgede vi sejl ved indsejlingen til Ærøskøbing bugt / havn.  Kl.1830 lå Fylla til kajs i Ærøskøbing havn.

D.15-05-14

Kl.0830 var der afgang til Faaborg i meget svag nordlige vind med let skyet, disset vejr, som lovede opklaring til eftermiddag. Desværre, havde vi kun disse dejligt unge mennesker om bord  for to korte dage.

Uge 20 Nydamskolen 054

Fylla skulle være i Faaborg til middag så de kunne afmønstre, og nå en færge forbindelse fra Bøjden til Fynshav. Med så lidt vind var vi nød til at motor hele vejen, men eleverne fik lov at opleve en brand øvelse, og derved rig mulighed til at lege med brandslange og stråle rør.

Uge 20 Nydamskolen 050

Efter vore gæster var gået fra bord, forhallede vi Fylla tilbage til Svendborg, hvor vi ankom kl.1500.